Hej Hej!

Még minimum 5 bejegyzést meg szerettem volna írni, mielőtt ezt megírom. Most viszont beismerem vesztemet és egy kicsit szüneteltetem a beszámolóimat, ugyanis fontos dolgot kell, azaz leginkább szeretnék bejelenteni, mégpedig azt, hogy

HOLNAP JÖNNEK KI SZÜLEIM IDE KI HOZZÁM LINKÖPINGBE! :)

Gondos tervezés előzte meg ezt az egészet.

Az első fázis az volt, hogy találnunk kellett egy 3 éjszakás időintervallumot, ami nekik is megfelel, illetve nekem is. Ez február 10.-én sikerült is, mégpedig április 15-18. intervallumot választottuk, ez mindkettőnknek megfelelő időpont és gondoltuk az idő is már jobb lesz, de mégse két hétre rá megyek haza, hanem még eléggé a közepén jönnek a második félévemnek. Repülőjegyet megvettük, azzal több gond nincs.

Második fázis az én kalkulációm volt. Kiszámoltam, hogy érdemes e kocsit bérelnünk. Mivel itt a tömegközlekedés is elég húzós, ahhoz képest a kocsi bérlés viszont nem, így nem volt egyértelmű a kérdés elsőre. Ki is számoltam, hogy mennyibe kerül, ha bérlünk kocsit. Megnéztem, hogy valószínűleg hova fogunk majd menni, az hány kilométer és ebből a benzinköltséget is kiszámoltam, illetve a megsaccolt parkolási díjaktól kezdve mindent hozzáadtam a 4 napnyi autóbérlés árához. Ezután megnéztem, ha 2 felnőtt és egy diák el akar utazni Stockholmba, Göteborgba tömegközlekedéssel és itt a környéken szeretnénk még kicsit szétnézni, illetve hozzáadtam Linköpingen belüli buszozást is, ami nem is olyan elhanyagolható. Kiderült, hogy nem hogy csak sokkal komfortosabb és mobilabb, ha kocsival megyünk, de 100SEK különbség sincs a kettő között, a buszozás és vonatozás javára. Emiatt eldöntöttük úgy, hogy jó akkor bérlünk kocsit, ezután jobban megnéztem ezt a kocsi bérlést, hogy mikortól meddig szeretném bérelni és ekkor derült ki, hogy ha 7 napra bérlek kocsit, akkor 300SEK-kel olcsóbb, mintha 4 napra bérelnék csak. Úgyhogy így 200SEK-kel olcsóbb, ha kocsit bérlünk, mintha mindenhova buszoznánk, vonatoznánk. Mindez úgy jött ki, hogy még februárba néztem a vonatárakat, amik azóta csak növekedtek, szóval eléggé előre tervezve is drágábban jön ki a tömegközlekedés. Komfortosságon és mobilitáson kívül még előny, hogy el tudok menni bevásárolni is normálisan és nem kell cipekednem, illetve Viki is velünk tud tartani, ha szeretne.

Harmadik fázis igencsak hálás feladat volt. El kellett döntenem, hogy milyen dolgokat szeretnék, hogy kihozzanak szüleim. Azért nem a világ végén élek, meg lehet venni persze itt is mindent, emiatt disznóalkatrészekre összpontosítottam csak, amiket annyira, de annyira imádok. Konkrétabban gondolok itt sonkára, szalonnára és kolbászra. Jó kis házi füstölésű mind és mindez megtalálható lesz a hűtőmben itt Svédországban holnap este, a frissen beszerzett pálinka mellett persze. Ezen kívül még Gulyás krém volt a kívánságlistámon.

Negyedik fázis az utunk pontos megtervezése, ezzel csak a mai svéd órám előtt sikerült végeznem. Végeredménybe sikerült szüleimnek összehozni egy személyre szóló 18 oldalas saját útikönyvet, amihez az adatokat a netről turkáltam. Végére sajnos nem sok időm volt, illetve pár városról nem találtam valami sok infót. Többnyire angolról fordítgattam, svédről már nem volt erőm, meg időm. A Pontos terv titkos egyelőre, csak szüleim tudják a körvonalait, de miután bepótolom a lemaradásomat, a bejegyzésekből úgyis szinte mindent meg fogtok tudni, mindenestre erre a pár napra megpróbáltam besűríteni Svédország fő látnivalóit.

Ötödik fázis is a mához köthető. Ma hoztam el a kocsit, gondoltam ha bármi para van, akkor holnapra még tudok újrafoglalni kocsit, meg amúgy is az egy hetes intervallumba bőven belefér ez. Így ma elhoztam azt, amire vágytam. Mégpedig egy egyes bömöst. Nagyon megimádtam ezt az autót, mikor a gépészek kinn voltak és ők is ezt kapták. Bár csak 118D, de mégis megy, mint a meszes, el se merem képzelni (hanem ki akarom próbálni), hogy erősebb motorral hogy mehet. Meg hogy minden porcikájáról a minőségérzet sugárzik, és ahogy fekszi az utat, az valami hihetetlen. Nah jó ez nem egy autósmagazin, úgyhogy ennyi elég is erről. De azt még elmondom, hogy sajna most automataváltós verziót kaptunk, ebből azért jobb szerintem a manuális, de azért rendesen hagyja pörgetni ez is, ha odalép az ember. Fogyasztása 1-2 decivel szerintem több lesz, de ez a sok száz kilométer után úgyis ki fog derülni.

Hatodik fázis, ami már nem múltbeli tervezés, vagy cselekedet, az hogy holnap megyek ki reptérre szüleimért. Megint találkozni fog az otthoni világ és az itteni, az nekem mindig külön élmény, csak most mindezt a családommal, úgyhogy várom már. Remélem, jól fogják érezni magukat, én mindenképpen azon leszek, ezzel is szeretném megköszönni nekik, hogy itt lehetek, nélkülük nem lehetne ez lehetséges. Holnap házi készítésű pizzával várom őket, többit meg majd megtudjátok idővel!:)

Szép hétvégét nektek is és drukkoljatok, hogy szép időnk legyen, olyan mint az elmúlt 3 napban! 

Címkék: svédország

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolot.blog.hu/api/trackback/id/tr881921821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dy 2010.04.15. 00:37:02

Érezd nagyon jól magad! :)
Most egy kicsit (valójában nagyon) irigyellek.. De napsütéses szép napokat Nektek!

Jester 2010.04.17. 23:06:03

A vulkán miatt a tervezettnél tovább élvezhetik a vendégszereteted? :)

Ősök 2010.04.21. 10:38:31

Megvolt a furcsa visszaúttal fűszerezett kirándulás!
jó volt látni, hogy minden OKÉ!
JÓ VOLT!
részletesebben: NAGYON JÓ VOLT!
Többet később mert gépelek mint villám, ( néha lecsapok) és sok a meló!
süti beállítások módosítása